Werkzaamheden van De Dolte Administraties
Onderstaand geven wij een opsomming van mogelijke werkzaamheden per gebied. Hiermee kunt u zich een beeld vormen van de mogelijkheden die wij u kunnen bieden. Natuurlijk zijn ook andere werkzaamheden mogelijk. Indien u wensen heeft, neemt u dan vooral contact met ons op.
Financiële administratie
- Voeren van administratie van eenmanszaak, v.o.f. of besloten vennootschap
- Controleren van uw boekingen in de door uzelf geboekte administratie
- Vragen op administratief gebied beantwoorden
- Opstellen van inbreng- en liquidatiebalans (het starten respectievelijk beëindigen van een onderneming)
- Consolideren (samenvoegen) van meerdere administraties
- Opstellen van tussentijdse financiële overzichten t.b.v. bijvoorbeeld banken of de fiscus
Salarisadministratie
- Maandelijks aanleveren van loonspecificaties werknemers
- Aanleveren van de jaaropgaven van uw werknemers
- Aan- afmeldingen bedrijfspensioenfondsen
- Kostenberekeningen (werkgeverslasten op jaarbasis) netto-bruto loonberekeningen
Omzetbelasting
- Verzorgen aangifte omzetbelasting
- Controle van uw omzetbelastingaangiften achteraf, indienen van een suppletie aangifte
- Verzorgen van bezwaar- en beroepsschriften omzetbelasting
- Verzorgen van verzoekschriften voor toestemming bijzondere regelingen
Inkomstenbelasting
- Aangifte inkomstenbelasting voor particulieren
- Aangifte inkomstenbelasting ondernemers met eenmanszaak of v.o.f.
- Opstellen verzoek- en bezwaarschriften richting Belastingdienst
- Beantwoorden van fiscale vragen
Vennootschapsbelasting
- Verzorgen van de aangifte vennootschapsbelasting
- Opstellen van de fiscale jaarrekening
- Verzorgen van verzoek- en bezwaarschriften richting belastingdienst
Jaarrekening
- Samenstellen van jaarrekening
- Dossiers samenstellen voor de accountant
- Bedrijfseconomische analyses en rapporten
- Deponeren van de jaarrekening bij de Kamer van Koophandel
- Notulen van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AvA)